zondag 18 december 2011

een buizerd....

Hier mijn 1e bijdrage.

Soms rij ik gewoon een rondje in de auto en hoop ik iets leuks tegen te komen, of kom ik een plekje tegen wat misschien interessant is om nog eens te gaan kijken. Tijdens een van deze ritjes kwam ik deze buizerd tegen. Hij zat op een haas (die waarschijnlijk al eerder door een ander dier was buitgemaakt, want deze was al behoorlijk aangevreten.) Maar jah, zoals alle buizerds bij ons in de buurt was ook deze vrij schuw, dus zodra hij mijn auto zag vertragen, ging ie er vandoor. Ik probeerde te kijken waar ie heen ging, en hij ging verderop in een boom zitten. Voor mij de gelegenheid om mijn auto zo neer te zetten, dat ik goed zicht had op de prooi en met rijstzak en een gordijntje voor mijn raam bleef ik een poosje posten, hopend dat de buizerd nog niet klaar was met zijn maaltijd.
Na ongeveer 20 minuten kwam de buizerd weer aangevlogen, maar ging eerst op 20 meter naast de haas in een boom zitten, om te controleren of het allemaal nog wel veilig was. Om er zeker van te zijn dat ie op zo'n moment niet alsnog weg vliegt, moet je gewoon maar even wachten met foto's maken. Na ongeveer 5 minuten vloog hij het veld in, maar nog niet rechtstreeks op de haas af. Voorzichtig liep hij richting de haas. Dat werd tijd ook wand het begon al een beetje te schemeren. Toen hij eenmaal op de haas zat en zijn eerste hapjes genomen had, drukte ik een keer af om te kijken hoe hij hierop reageerde. Hij keek niet echt op, en ging verder waar ie mee bezig was. Ik besloot hetzelfde te doen, en kon toch nog een paar leuke platen maken. Er begon mist over de weilanden te trekken en het werd steeds donkerder, tot ik op een gegeven moment besloot dat het tijd was om te gaan. Ik startte de auto, keek nog even naar de buizerd die gewoon bleef eten, bedankte hem voor zijn tijd, en reed weer huiswaarts...

Rick Tibbe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten