zondag 20 november 2011

Vlucht van een Torenvalk

Afgelopen 2 weekenden ben ik in de buurt van mijn woonplaats Vriezenveen op zoek geweest naar roofvogels om deze mooi op de plaat te zetten. Er zaten hier een aantal Torenvalken die na lang wachten zich redelijk lieten benaderen, maar eigenlijk nooit mooi gingen zitten, altijd hoog in een boom. Heb hier wat foto's van gemaakt en ben hun gedrag gaan volgen. Zodoende kon ik wat vluchtopnames maken, door goed te anticiperen op hun houding en gedrag, waarvan hier enkele opnames. Ze zijn allemaal gemaakt vanuit de auto met een 300mm lens+1.4 converter.











>

4 opmerkingen:

  1. Hi Tom,

    Stuk voor stuk meesterwerkjes.
    Het is een mooie combinatie tussen elegant, machtig en stoer.
    Niet alleen je paalzitter staat er perfect op ook de vliegende vogels zijn super mooi vastgelegd.

    Groetjes, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tom,

    ik ben al zo gek op roofvogels, maar fotograferen is een ander ding. Roofvogels zijn bij mij allemaal vaag hahaha..... maar dit is echt weer genieten van een torenvalk. Prachtige serie.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je geduld zal stevig op de proef zijn gesteld maar het resultaat mag er zijn. Fraaie serie is het geworden, complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen