zondag 26 juni 2011

Rondje Engbertsdijksvenen.

Vanochtend om 8.30 uur op pad gegaan naar de Engbertsdijksvenen om eindelijk weer eens wat macro foto's te maken. De omstandigheden waren goed, weinig wind en vrij vochtig. Ik had geen hoge verwachtingen en ben gewoon een rondje gaan lopen. Er waren al veel vlinders actief, waaronder veel dikkopjes. Een van deze exemplaren wilde wel heel mooi meewerken, waarvan hieronder een foto.



Nadat ik de sessie met het Groot Dikkopje had beeindigd ben ik verder gelopen. Op een bekende plek gezocht naar Boomkikkers en gevonden, ze zaten er prachtig bij en lieten zich mooi vastleggen.




Ondertussen was de zon doorgebroken en was het broeierig warm. Bij een stapel hout konden zo een aantal Levendbarende hagedissen zich lekker opwarmen. Ondanks de warmte lieten ze zich redelijk benaderen en kon ik zelfs een portret maken met de macro-lens. Nat bezweet kwam ik met een kaartje vol foto's weer voldaan thuis.







3 opmerkingen:

  1. Zo Tom, een geslaagde ochtend geweest zo te zien. Leuke waarnemingen en mooie foto's er aan overgehouden. De opnames van de levendbarende hagedis zijn erg mooi!

    grt,

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Tom,

    Mooie beelden. Vind ze allemaal eigenlijk mooi maar bij de vlinder ligt de scherpte zo fraai precies op de kop en de vage vleugels doen het zo juist erg goed.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen