vrijdag 31 december 2010

De laatste uurtjes

De laatste uurtjes van 2010 zijn genaderd en koning winter heeft al hard toegeslagen, maar sinds 2 dagen heeft de dooi toch de overhand genomen. Misschien ook maar beter zodat de vogels die al behoorlijk te lijden hebben gehad even weer kunnen herstellen.
Vanmorgen ben ik er nog even op uit geweest, want op oudejaarsdag is het meestal lekker rustig in natuurgebieden. Op èèn rietsnijder na ben ik dan ook niemand tegen gekomen.

Ik zag in het riet een Roerdomp staan en ben een poos blijven staan om te kijken of hij ook tevoorschijn kwam. Na een minuut of 20 kwam de vogel naar de rand van het rietveld en ik kon wat foto`s maken.

Een uurtje later besloot ik naar huis keren, want we hadden onze beide dochtertjes beloofd nog wat vuurwerk te halen. Het was inmiddels behoorlijk mistig geworden en op de terug weg zag ik de Buizerd zitten die meestal direct de wieken neemt als ik er aan kom. Misschien kwam het door de mist, maar nu bleef de ouwe rover gewoon zitten dus ik heb mijn kans gepakt.

Rest mij nog te zeggen dat ik iedereen een goede jaarwisseling wens, en veel geluk en gezondheid in 2011 !








4 opmerkingen:

  1. Zo Mark, je hebt de laatste uurtje van 2010 goed besteed! Mooie opnames van de roerdomp zeg. Deze prachtige soort komt hier in Twente helaas niet voor. Nr 2 is echt gaaf.
    Ook jij de beste wensen voor het nieuwe jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gefeliciteerd met dezer fantantasche opnamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oke Mark mooi dat je hem hebt gevonden. Blijft een mazzeltje en dat geeft de burger moed. Vond hem zelf ook gisteren en ook dat was mazzelen. Mooie platen heb je geschoten.....

    BeantwoordenVerwijderen