maandag 19 juli 2010

Damherten

Gisteravond de wekker op 4.45 gezet, want ik wilde mijn geluk beproeven in een gebiedje waar veel insecten zitten. Toen de wekker vanmorgen ging keek ik uit het raam en ik zag de horizon al ietsje oplichten. Toen ik mijn woonwijk uitreed zag ik dat er wat mist hing boven de landerijen, vlakbij mijn bestemming wat op een kwartiertje rijden ligt zag ik plots drie Damherten de weg overgaan. Ik heb de auto met de motor uit laten uitrollen , en door een kleine opening tussen struiken zag ik ze alle drie stokstijf staan. Voorzichtig mijn camera gepakt en heel langzaam deze op mijn portier gelegd richting de Damherten.

Het was nog wat schemerig en mistig dus ik had bijna geen licht. Ik kan helaas niet verder gaan dan iso 400 met mijn oude Canon 20D, dus ik moest het doen met 1/8 sec, iso400 bij 6.3 . De dieren stonden stonden gelukkig stokstijf en tot mijn verbazing had ik mijn foto scherp. Ze moeten nagenoeg allemaal gelijk op dezelfde afstand hebben gestaan en ik mijn combinatie camera/lens heel stil.

1 opmerking: